incarcerated

Anorexi/Bulimi/Psykisksjukdom

DET GÖR ONT.

Kategori: Allmänt

HA!
I onsdags åt jag 1 äpple.
Annars har jag ... levt på vin och diversep pills.
SÅ jävla sund. Men jag känner faktiskt inte energibrist. Även om jag inte direkt intagit världens mänger av alkohol så har det tydligen räckt.
Bryr mig inte längre. Orkar inte bry mig.
 
Jag gråter. Jag försöker döva. Jag hatar mig själv för att jag låtit mitt leverna förstöra. Jag hatar att jag låtit mig förlora honom. Att jag omöjligt kommer kunna få honom tillbaks.
Jag känner mig så jävla trasig.
 
Hur brukar jag hantera sådant här?
Hur brukar jag hantera hjärtsorg?
Hur brukar jag hantera misslyckanden?
Hur brukar jag hantera när mina familjemedlemmar blir sjuka?
Ja ... allt sådant där...?
Jag brukar falla. Falla hårt.
Jag brukar ge mig fan på att svälta svälta svälta svälta.
 
Är det vad jag kommer göra nu med?
Jag vill det. Jag vill straffa mig själv. Jag vill förtvina mig själv. Jag vill förstöra mig själv brutalt.
 
Men jag kommer säkert inte ens klara det.
 
Och egentligen kan jag inte göra det.
 
För gör jag det förstör jag mer än bara mig själv.
 
Jag förstör min framtid.
 
Men här. Nu. DET GÖR ONT.
Jag känner mig noll värd. Värdelös.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kämpa! Det blir bättre. Det kommer bli bättre. Försök få hjälp med nedtrappning av benzo, du kmr aldrig få den effekt du söker i tabletterna.
    Meditera, det räddar mig vissa dagar.

    Svar: Mjo du har kanske rätt. Fast jag köper ju dem flesta via nätet. Och helt ärligt är det vad som ger mig mest lindring i nuläget (det och något glas här o där på kvällen) så just nu vill jag inte sluta. Känner inte att jag hållt på så länge. Känner att jag KAN sluta om jag vill. Kan gå en dag utan om jag vill.Och det sista jag vill är att gå till läkaren och berätta att jag köpt på nätet - få in det i journalen.... dååååå kommer jag ju aldrig faktiskt få en nromal dosering av medicinen jag faktiskt behvöer heller lixom. :S (dumt av mig att från början börja köpa själv, I know, men halvt desperat om ngt som dämpar ännu mer)
    Zebran

    2015-04-12 | 21:54:27
  • Hanna säger:

    ❤️❤️❤️ Kämpa S. Och jag tycker det låter mycket klokt att du funderade över att ta kontakt med vuxenpsykiatrin. Kramar

    Svar: Men ja blev avisad! :/ "du har ju ätstörningar" Ring din läkare på ätstörningskliniken..... men jag har ju ingen annan kontakt där än att hon ger mig medicin?? Jag vill få någon hjälp, jobba med problemen dem bakomliggande alltihop.. har ju försökt genom åren på diverse olika ätstörnigsenheter....... men icke. SUCK. :(
    Zebran

    2015-04-13 | 10:00:33
  • Hanna säger:

    Nääe vad fasen vad hemskt att bli avvisad när man faktiskt söker hjälp. Så himla synd. Ge inte upp sökandet! Det är ditt liv det handlar om. Styrka❤️

    Svar: Ja jag vet :/ och känner bara jävla skit lilla stad! Finns inte direkt mycket att söka sig till heller ... försöker på nytt med min äs-läkare. Hon ska ringa mig i näste vecka. Skrev dock "fundera på en inläggning på 14dagar för att få till ett normalt ätande och normala rutiner som en uppstart" MEN VAD FAN JAG GÅR JU PÅ HÖGKSKOLAN! Det är lixom inget som jag kan få till i mitt liv. Kan inte bara släppa det enda jag verkligen kämpar för att bevara hur pissigt jag än mår. Inte en gång till. Inte nu. Inte när jag till sommaren har gått klart termin 5 och därefter bara har en termin kvar....
    Men jag vet inte vad jag ska göra. Orken trykter. Ångesten växer och växer. Är bara så jävla ledsen.

    Tack för ditt inlägg! Kram.
    Zebran

    2015-04-14 | 18:42:36
  • Anonym säger:

    Kanske man kan göra nån "deal" med dem att du kan gå i skolan på dagarna och sedan komma dit direkt efter...? Håller tummarna!

    Svar: <3
    Zebran

    2015-04-16 | 18:00:46

Kommentera inlägget här: