incarcerated

Anorexi/Bulimi/Psykisksjukdom

Ang inläggning i sommar..... hjälp

Kategori: Allmänt

Fortsätter ligga på typ 38.3-38.5 ... men äter ju knappt så inte direkt mkt i kroppen heller.
Fasta vs. äta pytte lite.
Inte hetsat eller spytt något mer sedan jag gjorde det den 26e tack och lov iaf, så tror inte att det är ngt som "satte igång det igen".
 
Det är bestämt att jag ska bli inlagd den 22 juni - På vuxenpsykiatriska avdelningen här i staden (ingen specifik äs-avdelning sån fnns inte här). Det är för alla möjliga psykiatriska problem. Det är dygnetrunt. Men öppen avdelning. Jag kommer ha frigång mellan alla tusen (okej överdrift men typ) måltider och så. Måste bara befinna mig vid alla dem.Tanken är mest = "för att lära mig äta" / "komma in i matrutiner"... för jag har spårat totalt.
 
(Hade kunnat läggas in betydligt snabbare innan men jag känner att det blir för tidigt. Och har till 16e juni på mig, och den ja skrivit med, att göra lite kompletteringar på examensarbetet + bröllop helgen 13-14e juni + midsommar helgen är 20-21juni. Och det kändes bara så fort. 22juni känns skit snart bra det. JAG ÄR LIVRÄDD! Äta som jag inte kan välja. Tas ifrån mycket kontroll. Inte vara hemma. Etc.)
 
Detta var även på tal och var erbjuden då jag hetsade som en tok och vägde typ 10kg mer... Men nu har jag verkligen känt att jag klarar inte detta. Kontaktade min läkare i måndags och tog upp det igen om det fortf. var aktuellt, och berättade om läget nu (har inte sagt innan att jag nu mer knappt äter alls längre och gått ner typ 10kg på 2månader..). Sen var jag dit på onsdagen. Och ja, det typ bestämdes väl. MEN jag kan alltid backa ur. Och även väl där skriva ut mig själv. Och missköter jag mig skrivs jag ut också.
 
Det börjas med 10dagar (låter lite men tydligen har många kommit på rätt köl så, och klarat av att fortsätta hemma, med visst stöd då!). MEN det kan också förlängas...typ så långt som efter behov. Allt beror på hur det gått och vart man kommit.... och kan även bli så att om man går hem då, kommer hem och direkt går det åt helvete, att man får komma tillbaks. Men jag hoppas ju såklart på att det bara blir kort tid. Att ja lyckas hamna på det där rätta spåret snabbt!!! (Får välja SJÄLV sen. Inte ....deras mat... inte deras kontroll etc).
 
Får ha med min dator och mobil och lite så personliga saker - men dem kommer ju genomsöka.
(Vet ju det - men ändå FUCK för är saker ja vill ha med som inte kommer kunna gå och tas med!)
 
Känns dock jobbigt att mina föräldrar kommer stå för mina hyror, räkningar etc i sommar. Men dem har bädjat om att ja ska göra det här. Varit på som vet inte vad....
Och innerst inne vet jag ju, att det bara går mer och mer utför.

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Glödhet mig enormt att läsa detta. Enormt bra gjort av dig. Det kommer förmodligen inte att bli lätt någonstans men du är på väg och du strävar åt rätt håll. Kämpa håll ut. Och vet med dig att tiden kan läka mycket även om man inte tror det i stunden. Och hungers-/mättnadskänslor ordnar sig också med tiden även om man aldrig kan tro det (mina var ur funktion i tio år men nu fungerar de, lita på kroppen även om det tar tid!). Kämpa på och jag önskar dig all lycka till i världen, ta hand om dig och ditt hjärta. Kramar

    Svar: Tack ... även om jag är livrädd. VIll backa ur och inte vet om jag kommer göra det. MEn jag ska försöka. Vi får se hur allt går! KRAM
    Zebran

    2015-05-31 | 12:08:35
  • Hanna säger:

    *Glädjer skulle det stå:)

    2015-05-31 | 12:09:51

Kommentera inlägget här: